Ένα από τα πιο συχνά σύγχρονα προβλήματα που κυρίως πλήττουν τις έφηβες και νεαρές γυναίκες είναι οι διατροφικές και ψυχικές διαταραχές που συνδέονται με ζητήματα βάρους και προσωπικής εικόνας. Σε αυτό το πεδίο καταλυτικό ρόλο έχουν διαδραματίσει τα πρότυπα τα οποία προβάλλονται από τα ΜΜΕ και κυρίως από τις διαφημιστικές καμπάνιες ρούχων, εσωρούχων ακόμη και αλκοολούχων ποτών.
Σε όλους όμως διαφεύγει μία μικρή τόση δα λεπτομέρεια… Η απουσία σήμανσης φωτογραφιών που είναι προϊόν επεξεργασίας και ρετουσαρίσματος. Μόλις την τελευταία περίπου 5ετία έχει ξεκινήσει κυρίως από το Ηνωμένο Βασίλειο, στον ευρωπαϊκό χώρο, ένα κίνημα το οποίο διατείνεται πως πρέπει το κοινό να έχει την ενημέρωση σχετικά με φωτογραφίες οι οποίες είναι προϊόν επεξεργασίας. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς έτσι οι καταναλωτές θα είναι σε θέση να γνωρίζουν πως αυτό που βλέπουν δεν είναι αληθινό, θα καταλαβαίνουν οι έφηβες πως όσο και να υποσιτιστούν δεν πρόκειται να αποκτήσουν το αψεγάδιαστο σώμα της κοπέλας στην διαφήμιση, γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει.
Εδώ πρέπει να γίνει ένας ξεκάθαρος διαχωρισμός, ανάμεσα στο καλαίσθητο, το υγιές και γυμνασμένο, το ντοπαρισμένο και το αποτέλεσμα πλαστικής χειρουργικής. Το προτεινόμενο, είναι ένα σώμα υγιές, το οποίο σαφώς και γίνεται σταδιακά, με προσεγμένη και όχι στερημένη διατροφή, με σωστή άσκηση και φροντίδα. Αυτό το σώμα διαφέρει από το αποστεωμένο πρότυπο ή τη ρετουσαρισμένη φωτογραφία που η μέση λειαίνεται, οι γλουτοί γραμμώνουν και το στήθος στρογγυλεύει.
Καλό είναι λοιπόν, την επόμενη φορά πριν προλάβουμε να μελαγχολήσουμε με την φωτογραφία που θα δούμε στο περιοδικό μόδας που θα πέσει στα χέρια μας να αναρωτηθούμε το κατά πόσο αυτή η φωτογραφία είναι φυσική και κατά πόσο ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα!