Το Νοέμβριο του 1959, τη στιγμή που ο συγγραφέας Truman Capote (Philip Seymour Hoffman) απολαμβάνει τις δάφνες της ένδοξης καριέρας του με τίτλους όπως το «Breakfast at Tiffany’s», μία οικογένεια βρίσκεται νεκρή στη φάρμα της στο Holcomb του Κάνσας. Ο Capote νιώθει την ανάγκη να γράψει για την ιστορία κι έτσι ταξιδεύει με την παιδική του φίλη κι – επίσης – συγγραφέα, Nelle Harper Lee (Catherine Keener) στη μικρή αυτή πόλη για να ξεκινήσει την έρευνά του. Οι δύο δολοφόνοι σύντομα συλλαμβάνονται κι ο Capote προσπαθεί να μάθει περισσότερα για την τραγική μέρα του φόνου, ενώ παράλληλα αναπτύσσει ιδιαίτερη σχέση με τον ένα από τους δύο κατάδικους, τον Perry Smith (Clifton Collins Jr.). Μόνο που ο Capote δεν ξέρει πως για να γράψει αυτήν την ιστορία, πρέπει να πληρώσει ένα τίμημα.
Η ταινία «Capote» του Bennett Miller («Moneyball») βασίζεται στο βιογραφικό βιβλίο του Gerald Clarke με τίτλο «Capote» και πρόκειται για την περίοδο που ο διάσημος τότε συγγραφέας εργαζόταν στο πρώτο του βιβλίο που βασίστηκε σε πραγματικά γεγονότα με τίτλο «In Cold Blood» («Εν Ψυχρώ»). Το συγκεκριμένο βιβλίο, μάλιστα, ενώ θεωρήθηκε best seller, ήταν την ίδια στιγμή ζενίθ και ναδίρ για την δουλειά του Capote, καθώς μετά από αυτό δεν κατάφερε ποτέ να παρουσιάσει άλλο ολοκληρωμένο βιβλίο.
Όσον αφορά στην ταινία, αυτό διαπιστώνεται εύκολα. Μέσω αυτής παρουσιάζεται η εμμονή του Capote με την υπόθεση της δολοφονίας στο Holcomb, η οποία τον απομάκρυνε τόσο από τον επί σειρά ετών σύντροφό του, Jack Dunphy, όσο κι από τη Harper Lee. Όχι απλά δε χάρηκε με την επιτυχία της τελευταίας με την επιτυχία του βιβλίου της «To Kill a Mockingbird», στην ουσία ζήλευε που δε μπορούσε να έχει ίδια έκβαση η δική του δουλειά, στην οποία είχε χαρίσει – εμμονικά, θα έλεγε κανείς – περίπου τέσσερα χρόνια από τη ζωή του. Αν μη τι άλλο, ο «Capote» του Bennett Miller «κρατάει» το θεατή για τον απλούστατο λόγο ότι καθ’ όλην τη διάρκεια της ταινίας, εκείνος θέλει να μάθει αν αξίζει όλος αυτός ο κόπος του Truman Capote για μία υπόθεση που, κατά πάσα πιθανότητα, ένας δημοσιογράφος θα είχε παρατήσει ως ανώφελη.
Φτάνοντας στο καστ:
Η Catherine Keener είναι μία απόλυτα πειστική Harper Lee, προσπαθώντας να βοηθήσει το φίλο της, Truman Capote, στη δουλειά του αναφορικά με την υπόθεση της δολοφονίας.
Αδυνατώ να καταλάβω το λόγο της μικρής συμμετοχής του Chris Cooper στο ρόλο του επικεφαλής αστυνομικού των ερευνών, Alvin Dewey. Ενώ είναι ένας ρόλος που είχε μεγάλη σημασία στην όλη ιστορία κι ο Cooper ανταποκρίθηκε στις απαιτήσεις του, τον παρουσίασαν σαν κομπάρσο, ή ακόμη και σαν… «αναγκαίο κακό».
Εκείνος, όμως, που πραγματικά του βγάζω το καπέλο είναι ο – εκλιπών πια – Philip Seymour Hoffman. Μην έχοντας δει live τον ίδιο Truman Capote, έκανα μία μικρή έρευνα. Αν κάνετε κι εσείς το ίδιο, θα διαπιστώσετε πως δε θα μπορούσαν να διαλέξουν κάποιον άλλον. Ο ρόλος ήταν γραμμένος για τον Hoffman, ο οποίος έσπευσε να τιμήσει αυτήν την επιλογή, τόσο προχωρώντας σε μεγάλη απώλεια της μυϊκής του μάζας για να θυμίζει το μικροκαμωμένο συγγραφέα, αλλά κατάφερε να πετύχει ακόμη κι αυτήν την ένρινη χαρακτηριστική ομιλία του Capote, όπως και τις κινήσεις και τις χειρονομίες του.
Διόλου απίθανο, λοιπόν, που ο Hoffman τo 2006 στέφθηκε μοναδικός νικητής για χάρη της ταινίας, η οποία ήταν υποψήφια σε πέντε κατηγορίες: Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου, Καλύτερου Β’ Γυναικείου Ρόλου (Catherine Keener) και Καλύτερου Α’ Ανδρικού Ρόλου (Philip Seymour Hoffman).
Πρωταγωνιστούν: Philip Seymour Hoffman, Catherine Keener, Clifton Collins Jr., Chris Cooper, Bruce Greenwood, Amy Ryan, Mark Pellegrino κ.α.
Φέτος υποψήφιοι στην Κατηγορία Α’ Ανδρικού Ρόλου είναι οι:
– Christian Bale, «American Hustle»
– Chiwetel Ejiofor, «Twelve Years A Slave»
– Bruce Dern, «Nebraska»
– Matthew McConaughey, «Dallas Buyers Club»
– Leonardo DiCaprio, «The Wolf of Wall Street»