Η ανορθόδοξη γραμματική κι ο συλλαβισμός που χρησιμοποιούν τα παιδιά ενόσω γράφουν μηνύματα στα κινητά τους δεν τα εμποδίζουν να μάθουν τους κανόνες των επίσημων αγγλικών, σύμφωνα με έρευνα.
Σ’ αυτή τη σύντομη μελέτη συμμετείχαν πάνω από εκατόν εξήντα παιδιά ηλικίας οκτώ έως δεκαέξι ετών από το West Midlands. Οι ερευνητές συνέκριναν το συλλαβισμό και τη γραμματική τυπικών τεστ με εκείνα των SMS μία φορά στην αρχή της έρευνας και ξανά μετά από ένα χρόνο. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι πιο δημιουργικοί συντάκτες μηνυμάτων ήταν αυτοί που συλλάβιζαν καλύτερα τις λέξεις.
Από τα παιδιά ζητήθηκε να αντιγράψουν όλα τους τα μηνύματα σε μία περίοδο δύο ημερών. Επίσης τους ζητήθηκε να συμμετάσχουν σε μία σειρά τεστ συλλαβισμού και γραμματικής, καθώς και γνωστικών τεστ.
Οι ερευνητές ανέλυσαν τους αριθμούς και τους τύπους γραμματικών και συλλαβικών «παραβάσεων» στα μηνύματα και τους συνέκριναν με τα αποτελέσματα των γραπτών τεστ που έδωσαν τα παιδιά.
Μετά τη σύγκριση, συμπέραναν πως στα παιδιά δημοτικού, η χρήση μη σύμφωνων με τη γραμματική λέξεων κι ο αντισυμβατικός συλλαβισμός των λέξεων στα SMS συνδεόταν με βελτιωμένο συλλαβισμό δώδεκα μήνες αργότερα. Για τους μαθητές γυμνασίου, η μειωμένη χρήση λέξεων κατά τη διάρκεια της σύνταξης του μηνύματος ήταν επίσης συνδεδεμένη με καλύτερο συλλαβισμό.
Στο δεύτερο σετ των τεστ που κλήθηκαν να δώσουν, τα παιδιά του δημοτικού η ανορθόδοξη στίξη και τα κεφαλαία γράμματα συνδέονταν με χειρότερη επίδοση, ενώ ίσχυε το αντίστροφο για τους μαθητές του γυμνασίου.
Η Clare Wood, καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Coventry, δήλωσε πως τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να αποδοθούν στο γεγονός πως η συντομογραφία των λέξεων βασίζεται κατά πολύ στη φωνητική. «Επομένως, όταν τα παιδιά παίζουν με αυτές τις δημιουργικές αναπαραστάσεις της γλώσσας, πρέπει να χρησιμοποιήσουν και να προβάρουν την κατανόηση των ήχων που αντιστοιχούν στα γράμματα: μία δεξιότητα που διδάσκεται επίσημα ως φωνολογία στις τάξεις του δημοτικού. Άρα η σύνταξη SMS μπορεί να προσφέρει στα παιδιά τη δυνατότητα να κατανοήσουν πως ο ήχος όντως συνδέεται με την αποτύπωση.»
Η καθηγήτρια Wood είπε πως η έρευνα έδειξε πως οι ανησυχίες που εκδηλώνουν οι ενήλικες αναφορικά με την εκτεταμένη χρήση ψηφιακών συσκευών από τα παιδιά, που πλέον είναι πιθανότερο να διαβάσουν από εκεί παρά από τις παραδοσιακές έντυπες πηγές «δεν υποστηρίζονται από τα στοιχεία αυτά».
Οι ερευνητές βέβαια τονίζουν πως τα σχολεία πρέπει να εξακολουθούν να διδάσκουν στα παιδιά τους συμβατικούς κι επίσημους κανόνες της γραμματικές τονίζοντάς τους ποιοι είναι βασικοί και πότε αυτοί οι κανόνες μπορούν να είναι λιγότερο αυστηροί.
Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο Βρετανικό Περιοδικό για την Αναπτυξιακή Ψυχολογία και διεξήχθη από ερευνητές του Πανεπιστημίου Coventry και του Πανεπιστημίου της Τασμανίας.
Πηγή: www.bbc.co.uk
Photos: www.pinterest.com