ΥΠΟΘΕΣΗ:
Παρίσι, δεκαετία του ’30…
Ένα 12χρονο ορφανό αγόρι, ο Χιούγκο Καμπρέ, κατοικεί στις εσωτερικές στοές του σιδηροδρομικού σταθμού στο κέντρο της πόλης, φροντίζοντας τα ρολόγια του πολυσύχναστου σταθμού και ζει κλέβοντας από τους πάγκους των καταστημάτων που υπάρχουν στο σταθμό. Σταθερή παρέα του, ένα μυστηριώδες ανθρωπόμορφο μηχάνημα που έχει στο κέντρο του μία υποδοχή για ένα κλειδί σε σχήμα καρδιάς, το οποίο αποτελεί και το μόνο πράγμα που του έχει απομείνει από τον πατέρα του. Όταν ο κόσμος του συνδέεται ξαφνικά -σαν τα γρανάζια των ρολογιών που φροντίζει- με ένα εκκεντρικό κορίτσι που λατρεύει τα βιβλία και τις περιπέτειες κι έναν πικρόχολο γέρο, ιδιοκτήτη ενός μικρού καταστήματος παιχνιδιών στο σταθμό, η μυστική ζωή και το πολύτιμο μυστικό του Χιούγκο που τον συνδέει με το νεκρό πατέρα του, κινδυνεύουν να αποκαλυφθούν. Ένα αινιγματικό σχέδιο, ένα πολύτιμο σημειωματάριο, μια κλειδαριά σε σχήμα καρδιάς, ένα κλεμμένο κλειδί, ένας μηχανικός άνθρωπος και το καλά κρυμμένο μήνυμα του νεκρού πατέρα του Χιούγκο απαρτίζουν τη ραχοκοκαλιά αυτής της περίπλοκης, τρυφερής και μαγευτικής ιστορίας ενός παιδιού αλλά και του ίδιου του κινηματογράφου …
ΑΠΟΨΗ:
Ο Μάρτιν Σκορσέζε, ως ένας από τους μεγαλύτερους γνώστες της ιστορίας του κινηματογράφου και από τους πρωτεργάτες του αγώνα για διάσωση και συντήρηση των παλιών ταινιών, δείχνει μέσα από το «Hugo» την έκσταση των πρώτων κινούμενων εικόνων, και ειδικά του ονειρικού κόσμου του μάγου Ζορζ Μελιές.
Με παιδική περιέργεια και με τη σιγουριά του βετεράνου αξιοποιεί και τις νέες τεχνολογίες, παρουσιάζοντας ένα από τα πιο όμορφα 3D που έχουμε δει, μέσα στη λογική της ιστορίας και με την αισθητική του σκηνοθέτη.Η ταινία ήταν υποψήφια για 11 Οσκαρ και κέρδισε τα πέντε στις τεχνικές κατηγορίες.