Movember, το κίνημα που παροτρύνει τους άνδρες κάθε Νοέμβριο να αφήσουν μουστάκι προκειμένου να κινητοποιηθούν στον αγώνα κατά ανδρικών ασθενειών, όπως ο καρκίνος του προστάτη.
Η λέξη προέρχεται από τον συνδυασμό του « Mo », σύντμηση από το “μουστάκι” / moustache, και Νοεμβρίου/ November. Από το 2003, αυτή η οργάνωση από την Αυστραλία προσπαθεί να βάλει το στοίχημα “Αλλάξτε το πρόσωπο της ανδρικής υγείας”.
Το κίνημα του Movember ξεκίνησε το 2003 από την Αυστραλία, με στόχο να επαναφέρει τη μόδα του μουστακιού και στις νέες γενιές. Σε μια συνέντευξη που έγινε στον ιδρυτή του Movember, Adam Garone, σχετικά για την δημιουργία του Movember αυτός ανέφερε:
“Tο Movember ξεκίνησε με τον παραδοσιακό αυστραλιανό τρόπο: μια Κυριακή απόγευμα, ως πλάκα, με τον αδελφό μου και έναν φίλο, ενώ πίναμε μπίρες. Μιλούσαμε για τα διάφορα στυλ από τη δεκαετία του ’80 και πως όλα επιστρέφουν στη μόδα. Η συζήτηση κατέληξε με μία πρόκληση να ξαναφέρουμε στη μόδα το μουστάκι. “Mo” είναι ο όρος αργκό στην Αυστραλία για το μουστάκι, οπότε ξαναβαφτίσαμε τον Νοέμβριο, Μοέμβριο (Movember) και θέσαμε μερικούς απλούς κανόνες που ισχύουν έως σήμερα. Ξεκινάτε φρεσκοξυρισμένοι στην αρχή του μήνα και αφήνετε μουστάκι για 30 μέρες.”
Αργότερα αποφάσισαν να συνδέσουν αυτή τη μόδα με ένα καλό σκοπό. Την ευαισθητοποίηση του κοινού για θέματα που αφορούν την αντρική υγεία και συγκεκριμένα τον αντρικό καρκίνο.
Στόχος είναι η ενθάρρυνση των ανδρών (στους οποίους το κίνημα αναφέρεται ως “Mo Bros ” ) να συμμετέχουν και να τους ωθήσουν να κάνουν πιο συχνά εξετάσεις για τον έγκαιρο εντοπισμό του καρκίνου, τη διάγνωση και τις αποτελεσματικές θεραπείες , και, τελικά, τη μείωση του αριθμού των θανάτων που μπορούν να προληφθούν. Εκτός από ένα ετήσιο check -up , το Movember Foundation ενθαρρύνει τους άνδρες να ψάξουν να μάθουν το οικογενειακό ιστορικό καρκίνου , και να υιοθετήσουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής
Από το 2004 , το Movember Foundation charity έχει διοργανώσει Movember events για την ευαισθητοποίηση και την συγκέντρωση κονδυλίων για ενημέρωση σχετικά με την υγεία των ανδρών , όπως ο καρκίνος του προστάτη και η κατάθλιψη, στην Αυστραλία και στη Νέα Ζηλανδία. Το 2007, το κίνημα “ταξίδεψε” στην Ιρλανδία, στον Καναδά, στην Τσεχία, στη Δανία, στο Ελ Σαλβαδόρ, στην Ισπανία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στο Ισραήλ, στη Νότια Αφρική, στην Ταϊβάν και στις Ηνωμένες Πολιτείες .
Το 2012, η Global Journal αναφέρθηκε στο Movember ως μία από τις κορυφαίες 100 μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) στον κόσμο.
Τα κρούσματα καρκίνου του προστάτη θα διπλασιαστούν τα επόμενα 15 χρόνια ενώ ο καρκίνος των όρχεων ήδη έχει διπλασιαστεί τα τελευταία πενήντα.
Οι άντρες αντιμετωπίζουν μεγάλα θέματα υγείας ενώ πεθαίνουν κατά μέσο όρο πέντε χρόνια νωρίτερα από τις γυναίκες. Τα κρούσματα καρκίνου του προστάτη θα διπλασιαστούν τα επόμενα 15 χρόνια ενώ ο καρκίνος των όρχεων ήδη έχει διπλασιαστεί τα τελευταία 50.
Οι πατεράδες μας, οι σύντροφοι μας, οι φίλοι μας αντιμετωπίζουν αυτά τα θέματα για τα οποία δεν μιλάει κανείς. Το αντίκτυπο στη ψυχική υγεία των αντρών έχει ως αποτέλεσμα μισό εκατομμύριο άντρες να οδηγούνται στην αυτοκτονία.
Ένας κάθε λεπτό…
H Hawkins and Brimble Ελλάδος πιστή στη φιλοσοφία του brand που θέλει τον σύγχρονο άνδρα να φροντίζει τον εαυτό του και να νοιάζεται για τους άλλους, ανακοινώνει την υποστήριξή της στο Movembermovement με την ενέργεια «Τον Νοέμβριο έχεις λόγο να μην ξυριστείς». Στόχος της ενέργειας είναι η ενημέρωση και η αφύπνιση του κοινού σε θέματα γύρω από την υγεία των ανδρών και να τονίσει τη σημασία της πρόληψης στην αντιμετώπιση του καρκίνου.
Την ενέργεια της Hawkins&Brimble Ελλάδος «Τον Νοέμβριο έχεις λόγο να μην ξυριστείς» υποστηρίζει το barbershop Barberia 1930 με ένα all-day event ανοιχτά σε άντρες και γυναίκες.
Αναλυτικά, την Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου στο Barberia 1930, οι barbers θα αναλάβουν την περιποίηση σας με στόχο να αφήσετε το μουστάκι που σας ταιριάζει με ένα συμβολικό κόστος. Τα έσοδα θα δοθούν ως δωρεά στο κίνημα και στο Επιστημονικό και Εκπαιδευτικό έργο της Ελληνικής Ουρολογικής Εταιρείας. Όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν μετά την περιποίησή τους ως δώρο, προϊόντα H&B.
Μήπως είναι καιρός να ενημερωθούμε και να τους ενημερώσουμε για να τους προστατέψουμε όσο μπορούμε;
Featured image: unsplash.com/@tomofficials