Το λένε κι οι λέξεις: self care σημαίνει “φροντίδα του εαυτού μας”. Δηλαδή είναι το σύνολο των συνηθειών που ενσωματώνουμε στη ζωή μας για υγεία, ευεξία και καλή διάθεση. Καθώς, όμως, περνάμε αρκετό μέρος της μέρας μας στο χώρο εργασίας μας, καμιά φορά… ξεχνάμε τον εαυτό μας υποκύπτοντας στο άγχος των προθεσμιών και των υποχρεώσεών μας. Κι όμως, μπορούμε να ενσωματώσουμε συνήθειες κι αλλαγές στη ρουτίνα μας στο γραφείο ώστε να είμαστε πιο παραγωγικοί και φυσικά χαρούμενοι.
01 Κάνουμε διατάσεις και γενικότερα… κινούμαστε. Μπορούμε να τεντώσουμε τα χέρια και τα πόδια μας ενόσω καθόμαστε στο γραφείο ή να ανεβοκατέβουμε τις σκάλες. Οποιαδήποτε φυσική δραστηριότητα κινεί το σώμα μας είναι ιδανική για να επανακτήσουμε πνευματική καθαρότητα και για να γίνουμε πιο παραγωγικοί. Κι αρκούν μόλις πέντε με δέκα λεπτά. Αν, μάλιστα, υπάρχει κι η δυνατότητα να βγούμε για λίγα λεπτά εκτός γραφείο (στο κοντινό πάρκο, για παράδειγμα) ακόμη καλύτερα, καθώς η επαφή με τη φύση μπορεί να μας ξεκουράσει και να μας αναζωογονήσει.
02 Τρώμε έξυπνα. Η διατροφή μας παίζει σημαντικό ρόλο για τη σωματική αλλά και για την πνευματική μας ευεξία, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για το φαγητό στη δουλειά. Όσο θελκτικά κι αν είναι τα σνακ του αυτόματου πωλητή ή τα πιάτα του delivery της περιοχής, μπορεί μεν να μας χορτάσουν αλλά δε θα αναπληρώσουν τη χαμένη μας ενέργεια. Οπότε προτιμούμε ετοιμάζουμε σνακ και ταπεράκια από το σπίτι με τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες.
03 Παίρνουμε τρεις βαθιές ανάσες. Έχουμε πει άπειρες φορές πόσο καταπραϋντικές είναι οι ασκήσεις αναπνοής μέσα στη μέρα μας. Τι μπορούμε να κάνουμε στο γραφείο; Φροντίζουμε τρεις φορές την μέρα να σταματήσουμε ό,τι κάνουμε και να πάρουμε τρεις βαθιές ανάσες για να απομακρύνουμε το άγχος που (αναπόφευκτα) έχει συσσωρευτεί. Κι είναι τόσο απλό που μπορούμε να το κάνουμε ενόσω καθόμαστε και μάλιστα… χωρίς να ενοχλήσουμε τους γύρω συνεργάτες μας!
04 Αποσυμφορίζουμε και διακοσμούμε το χώρο μας. Αυτό βοηθάει ιδιαίτερα όταν εργαζόμαστε σε γραφείο. Δεν είναι απαραίτητο να έχει κανείς τάσεις ψυχαναγκασμού για να είναι οργανωμένος. Η αλήθεια, όμως, είναι πως ένα… χαώδες γραφείο όχι μόνο μας δυσκολεύει να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας αλλά μπορεί να μας προσθέσει επιπλέον άγχος σε αυτό που (ίσως) ήδη έχουμε. Καλό είναι, λοιπόν, ανά τακτά διαστήματα (μία φορά την εβδομάδα, για παράδειγμα) να αδειάζουμε το γραφείο μας από ό,τι άχρηστο έχει μαζευτεί, να ταξινομούμε τα έγγραφά μας και να συμμαζεύουμε τη γραφική ύλη. Στη συνέχεια μπορούμε να το διακοσμήσουμε με μία φωτογραφία, ένα γλαστράκι ή ένα mantra/απόφθεγμα που μας εμπνέει, ο,τιδήποτε δηλαδή μας χαλαρώνει και μας φτιάχνει τη διάθεση.
05 Δίνουμε συγχαρητήρια… στον εαυτό μας! Τόσες προσπάθειες αφιερώνουμε προκειμένου να ανταποκριθούμε στη δουλειά μας, ε, δε γίνεται! Όλο και κάτι θα καταφέρνουμε που μας κάνει περήφανους! Οπότε, πού το κακό να το αναγνωρίζουμε στον εαυτό μας και να του αποδίδουμε τα εύσημα; Έτσι τονώνουμε την αυτοπεποίθησή μας, είμαστε πιο αισιόδοξοι και φυσικά πιο αποφασιστικοί για τη συνέχεια! Αυτός, άλλωστε δεν είναι κι ο σκοπός του self care;
Η κάθε δουλειά έχει τις δικές της απαιτήσεις. Όπου κι αν εργάζεστε, όμως, είναι σημαντικό να θυμάστε πως πρέπει να είστε εσείς πρωτίστως καλά για να έχετε υψηλές επιδόσεις στη δουλειά σας.
Photo credits: @youxventures (unsplash)