Όταν η Anita Roddick ίδρυσε την The Body Shop, το όλο εγχείρημα βασιζόταν στην ακλόνητη και γεμάτη πάθος πεποίθησή της ότι η ομορφιά είναι μία ενεργή έκφραση και προβολή όλων όσων μας αρέσουν στον εαυτό μας. Κατανοούσε τη σημασία της αυτοεκτίμησης. To 1997 ξεκίνησε μία πρωτοποριακή καμπάνια με θέμα την αυτοεκτίμηση και στόχο το ‘body positivity’. Δηλαδή τη διαμόρφωση και απόκτηση θετικής εικόνας για το σώμα μας. Πρωταγωνίστρια της εκστρατείας ήταν η Ruby. Μία κούκλα με ρεαλιστικές αναλογίες και καμπύλες. Με σλόγκαν της καμπάνιας ; Υπάρχουν στον κόσμο 3 δισεκατομμύρια γυναίκες που δεν μοιάζουν με supermodel και μόνο 8 που μοιάζουν.
Τα τελευταία χρόνια το κίνημα του body positivity έχει κερδίσει έδαφος και έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις. Ωστόσο, ζούμε σε έναν κόσμο γεμάτο αναταραχές και ανακατατάξεις. Με ανισότητες διαρκώς να διευρύνονται. Η The Body Shop πιστεύει ότι το επόμενο «σύνορο» που πρέπει να περάσει για να δημιουργήσει θετικό αντίκτυπο στον κόσμο είναι με το να μεγαλώσουμε την αγάπη μας προς τον ίδιο μας τον εαυτό.
Δήμητρα Καλδή, Brand Marketing & Communication Director της The Body Shop
«Ως ακτιβιστικό brand, η αποστολή μας είναι να αγωνιζόμαστε για έναν πιο δίκαιο και πιο όμορφο κόσμο. Για να δημιουργήσουμε μια αλλαγή προς το καλύτερο και να κάνουμε τη διαφορά στο κόσμο μας…Θα πρέπει πρώτα να ξεκινήσουμε από τους ίδιους μας τους εαυτούς. Η θετική αλλαγή πρέπει να ξεκινήσει από μέσα μας. Σε μία κοινωνία όπου κυριαρχεί η ανασφάλεια και η αυτοαμφισβήτηση, καλούμε όλους τους ανθρώπους να αναγεννηθούν μέσα από την αυταγάπη. Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι που ξεκινάμε αυτό το ταξίδι με κινητήρια δύναμή μας ότι μπορούμε να κάνουμε αυτή την αλλαγή προς το καλύτερο. Να κάνουμε έναν καλύτερο κόσμο.»
1 Εκατομμύριο πράξεις Αυταγάπης
Στόχος της The Body Shop είναι να εμπνεύσει 1 εκατομμύριο πράξεις αυταγάπης μέσα σε 1 χρόνο για να δημιουργήσει περισσότερη αγάπη και θετική αλλαγή στον κόσμο. Δεν έχει σημασία πόσο μεγάλη ή πόσο μικρή θα είναι η πράξη, κάθε πράξη μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλη αλλαγή. Επισκεφθείτε το ειδικά διαμορφωμένο online self-love hub στο www.thebodyshop.gr για ιδέες και πράξεις αυταγάπης και μείνετε συντονισμένοι στα social media της The Body Shop όπου θα παρέχονται συμβουλές και εμπνευσμένο περιεχόμενο. Η αυταγάπη δεν είναι απλώς ένα concept. Είναι βίωμα. Έχοντας ως βάση αυτή την καίρια διαπίστωση, οι 1 εκατομμύριο πράξεις αυταγάπης τονίζουν ότι η αυταγάπη απαιτεί ανάληψη δράσης και ότι η δράση, βρίσκεται στον πυρήνα κάθε αλλαγής – είτε σε προσωπικό ή σε παγκόσμιο επίπεδο.
The change makers
Για την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την αυταγάπη, η εταιρεία συνεργάζεται με 4 επιφανείς φωτεινές προσωπικότητες ‘Leading Lights’. Πρόκειται για πηγή έμπνευσης, change makers, πρεσβευτές πολιτισμού. Φωτεινοί φάροι για κάθε άνθρωπο που χαράζει τη δική του πορεία στο δικό του προσωπικό ταξίδι προς την αυταγάπη.
Προσωπικότητες που αποτελούν φωτεινά παραδείγματα και θεωρούνται πρωτοπόρες στην υπεράσπιση της αυτοεκτίμησης.
Gina Martin: H Συγγραφέας, φεμινίστρια, ακτιβίστρια και παρουσιάστρια podcast. Η Gina Martin αγωνίζεται για τα δικαιώματα των γυναικών και αξιοποιεί το βήμα που της έχει δώσει η δημοσιότητα ως μέσο συνομιλίας με τις γυναίκες και προώθησης αλλαγών προς το καλύτερο.
Char Ellesse: Μία δυναμική queer μαύρη γυναίκα και ιδρύτρια της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης ©GIRLSWILLBEBOYS, αφιερωμένη στις γυναίκες που ξυρίζουν το κεφάλι τους.
Charlie T Craggs:Μία τρανς γυναίκα, ομιλήτρια, βραβευμένη συγγραφέας και διαδηλώτρια που συμμετέχει ενεργά σε καμπάνιες για την αλλαγή και τα ατομικά δικαιώματα του πολίτη.
Sophie J Butler: Η Sophie είναι fitness coach και αληθινή πρωταθλήτρια της αυτοαποδοχής. Το 2017, κατά τη διάρκεια προπόνησης, η Sophie υπέστη έναν πολύ σοβαρό αθλητικό τραυματισμό που την άφησε παράλυτη από τη μέση και κάτω.
Η κρίση της αυταγάπης: 1 στις 2 γυναίκες παγκοσμίως νιώθουν περισσότερη αυτοαμφισβήτηση παρά αυταγάπη
8 Μαρτίου 2021: Η παγκόσμια έρευνα που δημοσίευσε σήμερα η The Body Shop καταδεικνύει πως οι γυναίκες σε όλο τον κόσμο βρίσκονται στη δίνη μιας ιδιότυπης κρίσης που αφορά την αυταγάπη*, αποκαλύπτοντας ότι 1 στις 2 γυναίκες νιώθουν περισσότερη αυτοαμφισβήτηση παρά αυταγάπη, ενώ το 60% θα ήθελαν να έχουν περισσότερο αυτοσεβασμό. Ως αποτέλεσμα αυτής της έρευνας, η The Body Shop ξεκινά ένα παγκόσμιο κίνημα αυταγάπης με τίτλο “Self Love Uprising” με τη στήριξη της διάσημης Βρετανής ακτιβίστριας και ηθοποιού Jameela Jamil και της ψυχοθεραπεύτριας Sara Kuburic.
Τι αποκαλύπτει η έρευνα της The Body Shop
H έρευνα που σχεδιάστηκε από την The Body Shop και την κορυφαία εταιρεία ερευνών Ipsos, διεξήχθη το διάστημα Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2020. Συμμετείχαν περισσότερα από 22.000 άτομα από 21 συνολικά χώρες. Η έκθεση αποκαλύπτει ότι η ηλικία, το φύλο, η χώρα διαμονής και το βιοτικό επίπεδο αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν το πώς νιώθει κάθε άτομο για τον εαυτό του.
- Η πανδημία Covid-19 είχε οριακά θετικό αντίκτυπο στην αυταγάπη των γυναικών. Με ποσοστό λίγο υψηλότερο από εκείνο του αρνητικού αντικτύπου
- Οι γυναίκες που επιδίδονται σε εντατική χρήση των social media καταγράφουν χαμηλότερα επίπεδα αυταγάπης. Ωστόσο, είναι 2 φορές πιο πιθανό να δηλώσουν ότι δέχονται τη συναισθηματική υποστήριξη που χρειάζονται σε σχέση με όσες δεν χρησιμοποιούν καθόλου τα social media
- Οι 3 κυριότερες αιτίες χαμηλής αυτοπεποίθησης των γυναικών είναι η οικονομική τους κατάσταση (32%. Αμέσως μετά ακολουθούν η μη εκπλήρωση των στόχων τους (25%) και η εξωτερική τους εμφάνιση (23%)
- Το 47% των γυναικών στο Ηνωμένο Βασίλειο αισθάνονται πως δεν είναι «καθόλου ικανές». Το αντίστοιχο ποσοστό στη Βραζιλία είναι 27%
- Το 72% των γυναικών στο Ηνωμένο Βασίλειο συχνά εύχονται να είχαν ένα διαφορετικό σώμα
- Το 37% των γυναικών που δηλώνουν single και το 38% των γυναικών που ανήκουν σε μειονότητες βρίσκονται στην τελευταία τετράδα της κατάταξης της έρευνας. Ποσοστά υψηλότερα από τα αντίστοιχα των παντρεμένων γυναικών (21%) και των γυναικών που δεν ανήκουν σε κάποια μειονότητα (25%)
- Οι νεότερες γυναίκες αντιμετωπίζουν μεγαλύτερη δυσκολία ως προς την αυταγάπη. Σχεδόν το 50% των γυναικών που ανήκουν στην Generation Z (18-25 ετών) βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης. Το αντίστοιχο ποσοστό για τις γυναίκες που ανήκουν στην Generation X ή είναι μεγαλύτερες (40+ ετών) είναι μικρότερο από 20%.
Η The Body Shop θα αξιοποιήσει τα πορίσματα αυτής της έρευνας. Θα επανεξετάσει και θα επικαιροποιήσει τις δικές της εταιρικές πρακτικές. Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά το marketing και το portfolio των προϊόντων της.
Instagram Live Event
Συντονιστείτε την Τετάρτη 17 Μαρτίου και ώρα 10:00 στη σελίδα της The Body Shop στο Instagram . Παρακολουθείστε ένα live chat με την Jameela Jamil και την Millennial Therapist Sara Kuburic, για το πώς θα αναγεννηθείτε μέσα από την αυταγάπη.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΥΤΑΓΑΠΗ
*Η αυταγάπη είναι πολλά πράγματα. Ουσιαστικά είναι η αγάπη που έχουμε για τον ίδιο μας τον εαυτό. Αυτό ξεκινά μέσα από μια εσωτερική διεργασία: την αναγνώριση της αξίας μας και την εκτίμηση που τρέφουμε για τον εαυτό μας.