Καλησπέρα, καλησπέρα, φίλες και φίλοι του The K-Magazine! Ελπίζω να σας πετυχαίνω μετά από ένα ευχάριστο σαββατοκύριακο να γεμίζετε μπαταρίες για τη βδομάδα που ξεκινά αύριο. Και φυσικά, τα βράδια των Κυριακών εμπνέουν για… χουχούλιασμα και ταινία. Μια, λοιπόν, που το αφιέρωμά μας στον 007 συνεχίζεται, γι’ απόψε γνωρίζουμε/θυμόμαστε την «Επιχείρηση Octopussy».
Όλα ξεκινούν… μ’ ένα αυγό. Κι όχι ένα απλό αυγό, αλλά ένα αυγό Faberge μεγάλης αξίας, για το οποίο, μάλιστα έχασε τη ζωή το ο πράκτορας 009 στο Ανατολικό Βερολίνο. Τον 009 καλείται να αντικαταστήσει ο James Bond (Roger Moore) και να καταφέρει να ανακαλύψει τι ρόλο παίζει αυτό το κειμήλιο. Η έρευνά του θα τον οδηγήσει στην Ινδία, στα ίχνη ενός εξόριστου Αφγανού ευγενή, το πρίγκιπα Kamal Khan (Louis Jourdan) και θα φτάσει μέχρι την πόρτα της μυστηριώδους λαθρεμπόρου κι επικεφαλής τσίρκου Octopussy (Maud Adams). Κι από εκεί κι ύστερα δε θ’ αργήσει να συμπεράνει πως το αυγό είναι μόνο ένα μέρος μίας επιχείρησης λαθραίας μεταφοράς κοσμημάτων ανεκτίμητης αξίας από τη Ρωσία, καθώς πρόκειται για ένα σκέλος του σχεδίου ενός Ρώσου Στρατηγού (με τη βοήθεια του Khan) προκειμένου να αφοπλιστεί μονομερώς η Ευρώπη με αποτέλεσμα η Σοβιετική Ένωση να επιτύχει επέκταση της κυριαρχίας της. Θα προλάβει ο 007 να βάλει τέλος σε αυτό το σχέδιο που μπορεί να προκαλέσει ακόμη και τον Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο;
Η «Επιχείρηση Octopussy» είναι η 13η κατά σειρά ταινία του James Bond franchise. Αν κι ο τίτλος της ταινίας εμπνέεται από εκείνον της σύντομης ιστορίας του Ian Fleming «Octopussy and The Living Daylights», η πλοκή της ταινίας είναι κατά βάση πρωτότυπη, με τους σεναριογράφους George MacDonald Fraser («The Three Musketeers»), Richard Maibaum («Goldfinger», «Thunderball») και Michael G. Wilson («For Your Eyes Only») να χρησιμοποιούν κάποια στοιχεία από την ιστορία. Τη σκηνοθεσία αναλαμβάνει ο John Glen («For Your Eyes Only», «Live and Let Die»).
Η αλήθεια είναι πως η έκτη ταινία με τον Roger Moore στο ρόλο του Βρετανού πράκτορα της MI6 με προβλημάτισε κομμάτι. Για παράδειγμα, υπάρχουν σκηνές που ναι μεν είναι χιουμοριστικές, αλλά θα περίμενες να τις δεις σε κάποια παρωδία των ταινιών κατασκοπείας κι όχι στον 007 που, όπως και να έχει, η «ρετσινιά» του ήρωα που σώζει την κατάσταση είναι εμποτισμένη πια στην περσόνα του. Αλλά σε αποζημιώνει τόσο με τις εξωτικές εικόνες της Ινδίας όπου εξελίσσεται αρκετό μέρος της πλοκής, όσο και με τις σωστές δόσεις δράσης, όπως μία καταδίωξη με μικρά μηχανοκίνητα που συνήθως απολαμβάνουμε στις Bond ταινίες. Επιπλέον, ο 007 δε «φορτώνεται» από τον “Q” (Desmond Llewelyn) με τα άπειρα gadgets (όχι πως μας χαλάνε κι αυτά, βέβαια!), οπότε κι οι μάχες σώμα με σώμα όπου ο Bond πρέπει να βασιστεί στις δικές τους δεξιότητες είναι περισσότερες. Εν ολίγοις, πρόκειται για μία περιπέτεια του 007 που βλέπεται ευχάριστα, ακόμη κι αν δε μπορούμε να τη χαρακτηρίσουμε ως ΤΗΝ καλύτερη. Αν και νομίζω πως είναι πιο αληθοφανής, δεδομένου πως πήρε το μάτι μου κάτι σκηνές σε άλλες ταινίες με τον Moore ως 007 που – με όλο το θάρρος – τις λες και γελοίες!
Αναφορικά με το cast θα εστιάσω λίγο περισσότερο στο Bond Girl, την Octopussy. Η Maud Adams είναι ίσως μία από τις καλύτερες παρτενέρ που θα μπορούσε να έχει ο 007. Γοητευτική, αινιγματική, μοιάζει να υποδύεται πολύ άνετα το χαρακτήρα της Octopussy χωρίς να καταβάλλει προσπάθειες να μας πείσει. Εν μέρει λογικό, μια που είχε προηγηθεί γι’ αυτήν το βάπτισμα του πυρός στον «Άνθρωπο Με Το Χρυσό Πιστόλι», πάλι μαζί με τον Moore. Όσο για τον Roger Moore; Δε μπορώ να πω πως δεν προσπάθησε να γίνει ο 007, καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες. Αλλά προσωπικά, sorry, ρε συ Roger… ποτέ δεν μπόρεσα να σε δεχτώ σαν Bond. James Bond. Κι ας σου έδωσαν επτά φορές το ρόλο! Κι ας ήταν η «Octopussy» η καλύτερή σου ταινία! Δε μου κάνεις «κλικ»! Οφείλω, όμως, να ομολογήσω, πως σε είδα με λίγη συμπάθεια παραπάνω εδώ!
Αυτό, φυσικά, δε σημαίνει πως η «Επιχείρηση Octopussy» θα σας αφήσει αδιάφορους! Καλό βράδυ και καλή διασκέδαση!
Πρωταγωνιστούν: Roger Moore, Maud Adams, Louis Jourdan, Kristina Wayborn, Steven Berkoff, Kabor Bedi, Desmond Llewelyn, Robert Brown κ.α.