Το Μουσείο του Λούβρου δε θέλει και πολλές συστάσεις. Είναι ένα από τα κορυφαία μουσεία της Ευρώπης και πλήθος επισκεπτών συρρέει κάθε χρόνο για να θαυμάσει τα μοναδικά εκθέματά του. Τι θα λέγατε, λοιπόν, αν σας έλεγα πως το μουσείο έχει αγαστές σχέσεις με τα κοινωνικά δίκτυα;
Φαίνεται να είναι ένας – μη αναμενόμενος, ομολογουμένως – υποστηρικτής των social media που αναπτύχθηκαν τα τελευταία δώδεκα χρόνια. Το πιο πιθανό είναι να αναρωτιέστε σε τι εξυπηρετούν τα tweets, τα pins ή τα likes ένα από τα μεγαλύτερα αξιοθέατα του κόσμου, όπου μία ομάδα συντηρητών ασχολούνται με τον ξεχωριστό πολιτισμικό θησαυρό που έχει ο Λούβρος στη συλλογή του.
Ο διαχειριστής του μουσείου, Niko Melissano, χρησιμοποιεί τη σελίδα του Λούβρου στο Facebook σαν οδηγό προκειμένου να το φέρει πιο κοντά στον κόσμο, ανεξαρτήτως του «πόσο μακριά είναι από το μουσείο.» Οι αναρτήσεις του Melissano δίνουν στο Λούβρο μία συναισθηματική αύρα αναφορικά με τη συλλογή ή τα ιστορικά γεγονότα σε σχέση με το κτίριο, ενώ ακόμη προσελκύουν μία ποικιλία κοινωνικών ομάδων. Συχνά διοργανώνει κουίζ τέχνης με βραβείο εισιτήρια τρένου σε κοντινούς Ευρωπαϊκούς προορισμούς κι ενθουσιάζεται όταν βλέπει φοιτητές Ιστορίας να συμμετέχουν. Και μέσα στο κλίμα της χρήσης των social media, ο Melissano συνεργάζεται με διαχειριστές άλλων μουσείων σε όλο το Παρίσι προκειμένου να δώσει μία πλήρη εικόνα των αξιοθέατων της πόλης. Στο Twitter, με το κλείσιμο της μέρας δημιουργούν hashtags, «τουιτάρουν» λεπτομέρειες για το τι γίνεται πίσω από τις κλειστές για το κοινό πόρτες.
Το τουριστικό site TripAdvisor είναι επίσης ένα σημαντικό κομμάτι της διαδικτυακής εικόνας του Λούβρου. Παρ’ όλο που λόγω πολιτικής το site του μουσείου δε συνεργάζεται με άλλα sites, για το TripAdvisor έγινε μία εξαίρεση ώστε να παρουσιάζονται οι καινούριες αξιολογήσεις. Σύμφωνα με τον Melissano, το Λούβρο αναγνωρίζει την αναγνωρισιμότητα του tripAdvisor και πως η παγκόσμια εμβέλειά του δίνει μία ευκαιρία στο να αναπτύσσει την προσέλευση ξένων επισκεπτών. Το περιεχόμενο του TripAdvisor τοποθετείται στη σελίδα «Hours and Admissions» – η οποία παρουσιάζει και τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα – κι αυτό είναι μία στρατηγική κίνηση για την επιτυχία του στόχου: την αύξηση των επισκεπτών του μουσείου.
Αν αναζητήσετε για τα κορυφαία μουσεία στα κοινωνικά δίκτυα, θα διαπιστώσετε πως το Λούβρο βρίσκεται στην τρίτη θέση σύμφωνα με τα στοιχεία του Facebook, όπου η σελίδα έχει ένα εκατομμύριο «followers». Αυτό κάνει το Melissano περήφανο. Για εκείνον, η κοινωνική δικτύωση «είναι το κερασάκι στην τούρτα» κι εμπλουτίζει την εμπειρία που προσφέρει το μουσείο στους φίλους του και στους ταξιδιώτες ανά τον κόσμο. Τέλος είναι ένας πολύ καλός λόγος ώστε το ιστορικό αυτό ίδρυμα να τολμήσει να «καταργήσει» τα σύνορα.
Πηγή: TripAdvisor
Photos: Pinterest
Προσωπικό σχόλιο: Εγώ το θεωρώ έναν πολύ καλό λόγο ώστε να απενοχοποιηθεί λίγο το internet κι η κοινωνική δικτύωση!